দেশত বৰ্ধিত মূল্যবৃদ্ধি আৰু ভৱিষ্যতে হ’ব পৰা ইন্ধনৰ নাটনিৰ বাবে সকলোৱে বিকল্পৰ সন্ধান কৰিছে। পেট্ৰ’ল আৰু ডিজেলৰ মূল্য বৃদ্ধিৰ ফলত অসুবিধাত পৰা অধিকাংশ লোকে বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয় কৰা আৰম্ভ কৰিছে। দেশত প্ৰতি মাহে বৈদ্যুতিক বাহনৰ বিক্ৰীৰ পৰিমাণ বৃদ্ধি পাইছে। ২০২৫ চনলৈ টাটাৰ মুঠ বিক্ৰীৰ ২৫% বাহন বৈদ্যুতিক হ’ব। অৱশ্যে এতিয়াও সাধাৰণ লোকৰ বাবে বৈদ্যুতিক গাড়ী ক্ৰয় কৰাটো যথেষ্ট ব্যয়বহুল। দেশৰ সৰ্বাধিক বিক্ৰী হোৱা টাটা নেক্সন ইভিৰ এক্স-শ্ব’ৰুম মূল্য ১৪ লাখ টকাৰ পৰা আৰম্ভ হয়। এনেধৰণৰ বৈদ্যুতিক বাহনৰ বাবে কাম কৰা বেছিভাগ কোম্পানী হায়দৰাবাদত আছে। তাৰ ভিতৰত দুটা মুখ্য কোম্পানী আছে, ইট্ৰিও আৰু নৰ্থভেমচ। এই দুটা কোম্পানীয়ে যিকোনো পেট্ৰ’ল বা ডিজেল গাড়ীক বৈদ্যুতিক গাড়ীলৈ ৰূপান্তৰ কৰে। এই কোম্পানীবোৰে বৈদ্যুতিক গাড়ীও বিক্ৰী কৰে। গ্ৰাহকে এল্ট’, ডিজায়াৰ, আই10, ৱেগনাৰ, স্পাৰ্ক বা আন যিকোনো পেট্ৰ’ল বা ডিজেলচালিত গাড়ীক বৈদ্যুতিক গাড়ীলৈ ৰূপান্তৰ কৰিব পাৰে। গাড়ীত ব্যৱহৃত বৈদ্যুতিক সঁজুলিসমূহ প্ৰায় একে। অৱশ্যে গতিবেগ বৃদ্ধি কৰিবলৈ আৰু বেটাৰী আৰু মটৰৰ শক্তিয়ে পাৰ্থক্য আনিব পাৰে। দৰাচলতে, যিকোনো গাড়ীক বৈদ্যুতিক গাড়ীলৈ ৰূপান্তৰ কৰিবলৈ মটৰ, নিয়ন্ত্ৰক, ৰোলাৰ আৰু বেটাৰী ব্যৱহাৰ কৰা হয়। গাড়ীখনৰ মূল্য নিৰ্ভৰ কৰে কিমান কিলোৱাট বেটাৰী আৰু আপুনি কিমান কিলোৱাট মটৰ কাৰ স্থাপন কৰিব বিচাৰে তাৰ ওপৰত। সাধাৰণ ভাষাত এই দুয়োটা অংশ গাড়ীৰ শক্তি আৰু গতিবেগৰ সৈতে সংযোজিত। উদাহৰণ স্বৰূপে, প্ৰায় ২০ কিলোৱাট লিথিয়াম আয়ন বেটাৰীৰ বৈদ্যুতিক মটৰৰ মূল্য ৪ লাখ টকালৈকে হব পাৰে। একেদৰে, যদি বেটাৰীটো ২২ কিলোৱাট হয়, তেন্তে ইয়াৰ মূল্য হ’ব পাৰে প্ৰায় ৫ লাখ টকা।
গাড়ীখনৰ গতিবেগ নিৰ্ভৰ কৰিব কিমান কিলোৱাটৰ বেটাৰী আছে তাৰ ওপৰত। উদাহৰণ স্বৰূপে, যদি গাড়ীখনত ১২ কিলোৱাট লিথিয়াম আয়ন বেটাৰী স্থাপন কৰা হয়, ই সম্পূৰ্ণ চাৰ্জ হ’লে প্ৰায় ৭০ কিলোমিটাৰ চলিব। বৈদ্যুতিক গাড়ীখন চলাবলৈ কিলোমিটাৰত মাত্ৰ ৭৪ পইচা খৰচ হয়, যিহেতু এইখন ইলেক্ট্ৰিক চালিত বাহন। বৈদ্যুতিক গাড়ী হিচাপে পেট্ৰ’ল বা ডিজেল গাড়ী নিৰ্মাণ কৰা কোম্পানীটোৱে ৫ বছৰৰ ৱাৰেণ্টী আগবঢ়ায়। ইয়াৰ অৰ্থ গাড়ীত ব্যৱহৃত সামগ্ৰীৰ বাবে কোনো অতিৰিক্ত ব্যয় কৰিব নালাগে। আনহাতে, কোম্পানীটোৱে বেটাৰীটোৰ বাবেও ৫ বছৰৰ ৱাৰেণ্টী প্ৰদান কৰে। অৰ্থাৎ ৫ বছৰৰ পিছত আপুনি বেটাৰি সলনি কৰিবলগীয়া হব পাৰে।