এপ কেবৰ জনপ্ৰিয়তা বহুতৰে পছন্দৰ তালিকাত। কিন্তু ওলা, উবেৰ, ৰেপিডোৰ দৰে এপ কেবৰ এটা ‘ফিচাৰ’ক লৈ সমালোচনা আৰম্ভ হৈছে। এই সমালোচনা হৈছে ‘অগ্ৰিম টিপছ’ ফিচাৰৰ বাবে! প্ৰশ্ন উঠিছে, যাত্ৰা আৰম্ভৰ আগতেই চালকক ‘টিপছ’ দিবলৈ কিয় কোৱা হৈছে? ইয়াৰ উপৰিও কোৱা হৈছে যে যদি যাত্ৰীয়ে আগতীয়াকৈ ‘টিপছ’ দিয়ে, তেন্তে চালকজনে দ্ৰুত ‘পিকআপ’ কৰিব! ওলা, উবেৰ, ৰেপিডোৰ দৰে এপ কেবৰ দৌৰাত্ম্য কমাবলৈ এইবাৰ হস্তক্ষেপ কৰিছে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে।
এই ‘ফিচাৰ’ক লৈ সমালোচনা আৰম্ভ হোৱাৰ লগে লগে কেন্দ্ৰীয় গ্ৰাহক সুৰক্ষা কৰ্তৃপক্ষ (চিচিপিএ) সক্ৰিয় হৈ পৰিছে। বিগত সপ্তাহত উবেৰৰ এই ‘ফিচাৰ’ক লৈ উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰি তেওঁলোকে জাননী জাৰি কৰিছিল। এইবাৰ তেওঁলোকৰ নজৰত ওলা আৰু ৰেপিডোও পৰিছে। চিচিপিএৰ মতে, এনে ‘ফিচাৰ’ অনৈতিক।
চিচিপিএৰ দৃষ্টি এতিয়ালৈকে উবেৰৰ ওপৰত আছিল। তেওঁলোকে যাত্ৰীসকলক পৰামৰ্শ দিয়ে যে বুকিঙৰ সময়ত ‘টিপছ’ অন্তৰ্ভুক্ত কৰিলে চালকৰ বুকিং লোৱাৰ সম্ভাৱনা বাঢ়ে আৰু যাত্ৰীসকলক কেবৰ বাবে বেছি সময় অপেক্ষা কৰিবলগীয়া নহয়! উবেৰৰ এই ফিচাৰক লৈ যাত্ৰীসকলে আপত্তি তুলিছিল। তেওঁলোকৰ দাবী, কোম্পানীয়ে এনেদৰে যাত্ৰীসকলক ‘টিপছ’ দিবলৈ জোৰ কৰিব নোৱাৰে! পিছত ওলা আৰু ৰেপিডোও একে পথতে খোজ দিয়ে। যাত্ৰীসকলৰ অভিযোগ, কেব কোম্পানীসমূহে এনেদৰে অতিৰিক্ত টকা দিবলৈ বাধ্য কৰিছে।
কেন্দ্ৰীয় উপভোক্তা বিষয়ক মন্ত্ৰী প্ৰহ্লাদ জোশীয়ে জনায় যে এনে বিভিন্ন অভিযোগ এপ কেব কোম্পানীসমূহৰ বিৰুদ্ধে জমা হৈছে। চিচিপিএই ইতিমধ্যে এই অভিযোগসমূহ চালি-জাৰি চাইছে। মন্ত্ৰীজনৰ মতে, “দ্ৰুত সেৱা প্ৰদানৰ বাবে ব্যৱহাৰকাৰীসকলক এনেদৰে অগ্ৰিম টিপছ দিবলৈ বাধ্য কৰাটো অনৈতিক আৰু শোষণমূলক।”
এই বিতৰ্কৰ সূত্ৰপাত হৈছিল ২০২২ চনত। কৰ্ণাটক চৰকাৰৰ ‘নাম্মা যাত্ৰী’ এপত এই ‘ফিচাৰ’ যুক্ত আছিল। পিছত ২০২৩ চনত ৰেপিডোৱে তেওঁলোকৰ এপত এই ‘ফিচাৰ’ আৰম্ভ কৰে। বিগত বছৰ তেওঁলোকে নিজৰ এপত ইয়াক আৰম্ভ কৰে। এপ্ৰিলত উবেৰেও একে পথতে খোজ দি এই ‘ফিচাৰ’ আৰম্ভ কৰে। অৱশ্যে, ‘নাম্মা যাত্ৰী’য়ে জনাইছিল যে অগ্ৰিম ‘টিপছ’ দিয়াটো গ্ৰাহকৰ ইচ্ছাধীন।
