চৰকাৰে সমবায় সমিতি আৰু কোম্পানীসমূহৰ মাজত এক সমন্বয় স্থাপন কৰাৰ বাবে সমবায় সমিতিসমূহৰ বাবে বৈকল্পিক নিম্নতম কৰ হাৰ বৰ্তমানৰ ১৮.৫ শতাংশৰ পৰা ১৫ শতাংশলৈ হ্ৰাস কৰাৰ প্ৰস্তাৱ আগবঢ়াইছে, আজি সংসদত কেন্দ্ৰীয় বিত্ত মন্ত্ৰী নিৰ্মলা সীতাৰমণে কেন্দ্ৰীয় বাজেট ২০২২-২৩ উপস্থাপন কৰাৰ সময়ত এই কথা ঘোষণা কৰে। তেওঁ লগতে কয় যে, চৰকাৰে সমবায় সমিতিসমূহৰ ওপৰত কৰ বৰ্তমানৰ ১২ শতাংশৰ পৰা ৭ শতাংশলৈ হ্ৰাস কৰাৰ প্ৰস্তাৱ আগবঢ়াইছে, যিসকলৰ মুঠ উপাৰ্জন ১ কোটি টকাতকৈ অধিক আৰু ১০ কোটি টকালৈকে। তেওঁ লগতে কৈছিল যে, ই সমবায় সমিতি আৰু ইয়াৰ সদস্যসকলৰ উপাৰ্জন বৃদ্ধি কৰাত সহায় কৰিব যিসকল বেছিভাগ গ্ৰাম্য আৰু কৃষক সম্প্ৰদায়ৰ।
ষ্টাৰ্ট-আপলৈ ইনচেণ্টিভ
ষ্টাৰ্ট-আপ সমূহ দেশৰ অৰ্থনীতি বিকাশৰ চালক হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে বুলি উল্লেখ কৰি, মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে ক’ভিড মহামাৰীৰ সময়ত তেওঁলোকক সহায় কৰাৰ বাবে, যোগ্য ষ্টাৰ্ট-আপ অন্তৰ্ভুক্তিৰ ম্যাদ ৩১ মাৰ্চ, ২০২৩লৈ বৃদ্ধি কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিয়ে যাতে তেওঁলোকক অন্তৰ্ভুক্তিৰ পৰা ১০ বছৰৰ ভিতৰত একেৰাহে তিনি বছৰৰ বাবে কৰ প্ৰেৰণা প্ৰদান কৰা হয়। এই ইনচেণ্টিভ পূৰ্বে ৩১ মাৰ্চ, ২০২২ৰ আগত স্থাপিত যোগ্য ষ্টাৰ্ট-আপৰ বাবে উপলব্ধ আছিল।
নতুনকৈ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা উৎপাদন প্ৰতিষ্ঠানসমূহলৈ ইনচেণ্টিভ
সীতাৰমণে কয় যে, বিশ্বব্যাপী প্ৰতিযোগিতামূলক ব্যৱসায়িক পৰিৱেশ স্থাপন ৰখাৰ বাবে, চৰকাৰে কিছুমান নতুনকৈ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা ঘৰুৱা উৎপাদন কোম্পানীৰ বাবে ১৫ শতাংশ কৰ ৰেহাই কৰ ব্যৱস্থা প্ৰৱৰ্তন কৰিছিল। চৰকাৰে ধাৰা ১১৫ বিএবিৰ অধীনত উৎপাদন বা উৎপাদন আৰম্ভ কৰাৰ অন্তিম তাৰিখ ৩১ মাৰ্চ, ২০২৩ৰ পৰা ৩১ মাৰ্চ, ২০২৪লৈ এক বছৰলৈ বৃদ্ধি কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিছে।
IFSCলৈ ইনচেণ্টিভ
মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে কয় যে, IFSCৰ প্ৰচাৰৰ বাবে, চৰকাৰে অফশ্বৰ ডেৰিভেটিভ সঁজুলিৰ পৰা অনাবাসী এজনৰ উপাৰ্জন, বা অফশ্বৰ বেঙ্কিং গোটৰ দ্বাৰা জাৰী কৰা কাউণ্টাৰ ডেৰিভেটিভৰ ওপৰত, ৰয়েলটিৰ পৰা উপাৰ্জন আৰু জাহাজৰ লীজৰ বাবে সূত আৰু IFSCত পৰ্টফলিঅ’ মেনেজমেণ্ট সেৱাৰ পৰা প্ৰাপ্ত উপাৰ্জনক কৰৰে ৰেহাই দিয়াৰ প্ৰস্তাৱ দিছে, নিৰ্দিষ্ট চৰ্ত সাপেক্ষে।
TDS ব্যৱস্থাৰ যৌক্তিককৰণ
ব্যৱসায়িক প্ৰচাৰৰ ৰণনীতি হিচাপে, ব্যৱসায়বোৰৰ ওপৰত তেওঁলোকৰ এজেণ্টসকলক লাভালাভ প্ৰদান কৰাৰ প্ৰৱণতা আছে। সীতাৰমণে কয় যে এনে লেনদেনবোৰ অনুসৰণ কৰিবলৈ, চৰকাৰে লাভালাভ প্ৰদান কৰা ব্যক্তিজনৰ দ্বাৰা কৰ কৰ্তনৰ ব্যৱস্থা কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিছে, যদি বিত্তীয় বৰ্ষত এনে লাভালাভৰ মুঠ মূল্য ২০ হাজাৰ টকা অতিক্ৰম কৰে।
Surchargeৰ যৌক্তিককৰণ
সীতাৰমণে আঙুলিয়াই দিছিল যে, কেইবাটাও কামৰ চুক্তিৰ চৰ্তাৱলী আৰু নিয়মাৱলীৰ বাবে বাধ্যতামূলকভাৱে এটা কনচৰ্টিয়াম গঠনৰ প্ৰয়োজন যাৰ সদস্যসকল সাধাৰণতে কোম্পানী। তেওঁ কয় যে এনে ক্ষেত্ৰত, এই AOPবোৰৰ উপাৰ্জন ৩৭ শতাংশলৈকে গ্ৰেডেড Surcharge ভুগিব লাগিব, যি ব্যক্তিগত কোম্পানীবোৰৰ ওপৰত থকা Surchargeকৈ বহু বেছি। সেয়েহে, তেওঁ এই AOPৰ Surcharge ১৫ শতাংশত সীমাবদ্ধ কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিছিল। লগতে, তেওঁ উল্লেখ কৰে যে তালিকাভুক্ত ইকুইটি শ্বেয়াৰৰ ওপৰত দীৰ্ঘম্যাদী মূলধন লাভ, আনবোৰৰ ভিতৰত এককবোৰ সৰ্বাধিক ১৫ শতাংশ Surchargeৰ বাবে দায়বদ্ধ, আনহাতে আন দীৰ্ঘম্যাদী মূলধন লাভবোৰ এক শ্ৰেণীবদ্ধ চাৰ্চাৰ্জৰ অধীনত থাকে যি ৩৭ শতাংশলৈ বৃদ্ধি হয়। চৰকাৰে যিকোনো ধৰণৰ সম্পত্তি স্থানান্তৰৰ ক্ষেত্ৰত উদ্ভৱ হোৱা দীৰ্ঘম্যাদী মূলধন লাভৰ ওপৰত Surcharge ১৫ শতাংশত সীমাবদ্ধ কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিছে। মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে লগতে কয় যে, এই প্ৰস্তাৱটোৱে ষ্টাৰ্ট আপ সমূহক উৎসাহিত কৰিব।
স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰৰ ওপৰত স্পষ্টীকৰণ
নিৰ্দিষ্ট চৰকাৰী কল্যাণ কাৰ্যসূচীৰ বাবে পুঁজি যোগান ধৰাৰ বাবে কৰদাতাৰ ওপৰত অতিৰিক্ত চাৰ্চাৰ্জ হিচাপে ‘স্বাস্থ্য আৰু শিক্ষা উপকৰ’ আৰোপ কৰা হৈছে বুলি উল্লেখ কৰি মন্ত্ৰীগৰাকীয়ে আইনী অভিপ্ৰায় পুনৰাবৃত্তি কৰিবলৈ, স্পষ্ট কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিয়ে যে উপাৰ্জন আৰু লাভৰ ওপৰত যিকোনো চাৰ্চাৰ্জ বা উপকৰ ব্যৱসায়িক ব্যয় হিচাপে অনুমোদিত নহয়। তেওঁ কৈছিল যে, আয়কৰত চাৰ্চাৰ্জও অন্তৰ্ভুক্ত থাকে আৰু লক্ষ্য কৰে যে ই “ব্যৱসায়িক উপাৰ্জন গণনাৰ বাবে অনুমোদিত ব্যয় নহয়”।
কৰ ফাঁকিৰ বিৰুদ্ধে প্ৰতিৰোধ
সীতাৰমণে ঘোষণা কৰিছিল যে চৰকাৰে অনুসন্ধান আৰু জৰীপ কাৰ্যৰ সময়ত ধৰা পৰা অজ্ঞাত উপাৰ্জনৰ বিপৰীতে কোনো ধৰণৰ লোকচান ৰখাৰ অনুমতি দিয়া নহ’ব বুলি প্ৰদান কৰাৰ প্ৰস্তাৱ দিছে।