ৰে’লযাত্রীসকলৰ বাবে এতিয়াৰে পৰা বেগৰ ওজনৰ ক্ষেত্ৰত জৰিমনা দিবলগীয়া হ’ব পাৰে। এই নিয়ম পূৰ্বতে বিমানবন্দৰত বেগৰ নিৰ্দিষ্ট ওজন আৰু আকাৰৰ বাবে কঠোৰভাৱে পালন কৰা হৈছিল। এতিয়া ভাৰতীয় ৰে’লৱে কৰ্তৃপক্ষই এই নিয়ম ৰে’লযাত্রীৰ ক্ষেত্ৰতো প্ৰয়োগ কৰাৰ পৰিকল্পনা কৰিছে। প্ৰথম পৰ্যায়ত উত্তৰ-মধ্য ৰে’লৱেৰ অন্তৰ্গত উত্তৰ প্ৰদেশৰ প্ৰয়াগৰাজ আৰু প্ৰয়াগৰাজ ছিওকি ষ্টেচনত পৰীক্ষামূলকভাৱে এই নিয়ম কাৰ্যকৰী কৰা হ’ব। এই দুই ষ্টেচনত যাত্রীৰ মালপত্ৰ স্কেন কৰি পৰীক্ষা কৰা হ’ব, আৰু নিৰ্দিষ্ট ওজনৰ সীমা অতিক্ৰম কৰিলে সংশ্লিষ্ট যাত্রীক জৰিমনা দিবলগীয়া হ’ব।
ৰে’লৱেৰ তৰফৰ পৰা জনোৱা হৈছে যে, এই নিয়ম পূৰ্বতেও আছিল, কিন্তু কেৱল কাগজে-কলমে সীমাবদ্ধ আছিল আৰু কঠোৰভাৱে পালন কৰা হোৱা নাছিল। এইবাৰ প্ৰয়াগৰাজ আৰু প্ৰয়াগৰাজ ছিওকি ষ্টেচনত বেগ পৰীক্ষাৰ সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ কৰা হৈছে। যদি এই পৰীক্ষাৰ পৰা ইতিবাচক ফলাফল পোৱা যায়, তেন্তে পৰ্যায়ক্ৰমে অন্যান্য সকলো ষ্টেচনতো এই নিয়ম প্ৰৱৰ্তন কৰা হ’ব বুলি ৰে’লৱে সূত্ৰই জনাইছে। এই বিষয়ত উত্তৰ-মধ্য ৰে’লৱেৰ মুখ্য জনসংযোগ বিষয়া শশীকান্ত ত্ৰিপাঠীয়ে কয়, “ৰে’লত টিকট কাটি উঠাৰ দৰে নিৰ্দিষ্ট ওজনৰ মালপত্ৰ লৈ উঠাটোও নিয়মৰ অংশ। যদি মালপত্ৰৰ ওজনে নিৰ্দিষ্ট সীমা অতিক্ৰম কৰে, তেন্তে অতিৰিক্ত ভাড়া দিবলগীয়া হয়। এই নিয়মৰ কথা পুনৰ স্মৰণ কৰোৱা হৈছে।”
নিয়ম অনুসৰি, এচি ফাৰ্ষ্ট ক্লাছৰ যাত্রীয়ে ৭০ কেজি, এচি টু-টায়াৰৰ যাত্রীয়ে ৫০ কেজি, এচি থ্ৰি-টায়াৰ আৰু শ্লিপাৰ ক্লাছৰ যাত্রীয়ে ৪০ কেজি, আৰু সাধাৰণ শ্ৰেণীৰ যাত্রীয়ে সৰ্বাধিক ৩৫ কেজি মালপত্ৰ লৈ ৰে’লত উঠিব পাৰে। পূৰ্বতে এই নিয়ম অতিক্ৰম কৰিলেও যাত্রীৰ বিৰুদ্ধে কোনো কঠোৰ ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰা নহৈছিল বুলি ৰে’লৱেৰ তৰফৰ পৰা স্বীকাৰ কৰা হৈছে। কিন্তু এইবাৰ এই নিয়ম বাস্তৱত ৰূপায়ণ কৰিবলৈ কৰ্তৃপক্ষই উদ্যোগ লৈছে।
এই বিষয়ত উত্তৰ-মধ্য ৰে’লৱেৰ জ্যেষ্ঠ বিভাগীয় বাণিজ্যিক পৰিচালক (ডিচিএম) হিমাংশু শুক্লই বিশেষ উদ্যোগ গ্ৰহণ কৰিছে আৰু এই নিয়ম কাৰ্যকৰী কৰাৰ নিৰ্দেশ দিছে। তেওঁ কয়, “বহুতো যাত্রীয়ে নিৰ্দিষ্ট ওজনৰ সীমাতকৈ অধিক মালপত্ৰ লৈ ৰে’লত যাতায়াত কৰে। বেগত কি আছে, তাত কোনো বে-আইনী সামগ্ৰী আছে নেকি, বা সেই সামগ্ৰীৰে ৰে’লত যাতায়াত কৰিব পাৰি নেকি, তাৰ নিয়মীয়া পৰীক্ষা কৰা নহয়। কিন্তু বিমানবন্দৰত গ’লে মালপত্ৰৰ পৰিমাণৰ লগতে বেগৰ ভিতৰৰ সামগ্ৰী স্কেনাৰৰ মাধ্যমে কঠোৰভাৱে পৰীক্ষা কৰা হয়। সেয়েহে আমি এটা পৰীক্ষামূলক প্ৰকল্প হাতত লৈছো। প্ৰথমে প্ৰয়াগৰাজ আৰু প্ৰয়াগৰাজ ছিওকি ষ্টেচনত এই কাম আৰম্ভ হ’ব।”
এই পৰীক্ষাৰ পদ্ধতি বৰ্ণনা কৰি হিমাংশুৱে কয়, “ষ্টেচনত ৰে’লৱে সুৰক্ষা বাহিনী (আৰপিএফ)য়ে মালপত্ৰ স্কেন কৰিব, আৰু ৰে’লৱেৰ বাণিজ্যিক বিভাগৰ কৰ্মচাৰীয়ে বেগৰ আকাৰ আৰু ওজন পৰীক্ষা কৰিব। যদি বেগত কোনো বে-আইনী সামগ্ৰী থাকে, তেন্তে আৰপিএফে তাক ধৰিব। আৰু যদি বেগৰ ওজন নিৰ্দিষ্ট সীমাৰ অধিক হয়, তেন্তে বাণিজ্যিক বিভাগৰ কৰ্মচাৰীয়ে তাক ধৰিব। এনে ক্ষেত্ৰত জৰিমনা আৰোপ কৰা হ’ব। ইয়াৰ ফলত ৰে’লৱেৰ সুৰক্ষা বৃদ্ধিৰ লগতে ৰাজহ বৃদ্ধি পাব।” তদুপৰি তেওঁ কয়, “ষ্টেচনৰ যিবোৰ অংশ মুকলি আছে, অৰ্থাৎ যিকোনো ব্যক্তিয়ে সহজে প্ৰৱেশ কৰিব পাৰে, সেই অংশবোৰ আমি বেৰা দিম। আমি আশা কৰিছো যে, আগন্তুক দুই-তিনি মাহৰ ভিতৰত এই কাম আৰম্ভ কৰিব পাৰিম।”
