কংগ্ৰেছৰ মুখপাত্ৰ শ্বামা মহম্মদে ভাৰতীয় ক্ৰিকেট দলৰ অধিনায়ক ৰোহিত শৰ্মাক “শকত” বুলি সমালোচনা কৰি এটা বিতৰ্কৰ সৃষ্টি কৰাৰ পিছত এতিয়া ভাৰতীয় বলাৰ মহম্মদ শ্বামীৰ সমৰ্থনত মাত মাতিছে। শ্বামীয়ে ৰমজান মাহত ৰোজা নৰখাৰ বাবে এজন মুছলিম ধৰ্মৰ নেতাই তেওঁক “অপৰাধী” বুলি অভিহিত কৰাৰ পিছত এই বিতৰ্ক আৰম্ভ হৈছিল।
এই ঘটনা সংঘটিত হৈছিল ভাৰতীয় ক্ৰিকেট দলৰ চেম্পিয়নছ ট্ৰফীৰ ছেমি-ফাইনেলত অষ্ট্ৰেলিয়াৰ বিৰুদ্ধে খেলাৰ সময়ত। খেলৰ সময়ত শ্বামীক এটা এনাৰ্জি ড্ৰিংক পান কৰা দেখা গৈছিল, যাৰ ফলত কিছু ধৰ্মীয় নেতাই তেওঁৰ ওপৰত সমালোচনাৰ সূত্ৰপাত কৰিছিল। অল ইণ্ডিয়া মুছলিম জামাতৰ সভাপতি মৌলানা শ্বাহাবুদ্দিন ৰাজভি বৰেলভিয়ে শ্বামীৰ এই কাৰ্যক “শ্বৰীয়তৰ দৃষ্টিত অপৰাধ” বুলি অভিহিত কৰিছিল।
শ্বামা মহম্মদে শ্বামীৰ পক্ষত যুক্তি দাঙি কৈছে যে, ইছলাম ধৰ্মত ভ্ৰমণৰ সময়ত ৰোজা ৰখাটো বাধ্যতামূলক নহয়। তেওঁ কৈছে, “ইছলামত ৰমজানৰ সময়ত এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ কথা আছে। যেতিয়া আমি ভ্ৰমণ কৰি থাকোঁ, তেতিয়া ৰোজা ৰখাৰ প্ৰয়োজন নহয়। মহম্মদ শ্বামী ভ্ৰমণ কৰি আছে আৰু তেওঁ নিজৰ ঘৰত নাই। তেওঁ এনে এটা খেল খেলি আছে য’ত তেওঁৰ বহুত পিয়াহ লাগিব পাৰে।” তেওঁ লগতে কৈছে যে কোনোবাই খেলৰ সময়ত ৰোজা ৰখিব লাগিব বুলি জোৰ দিয়া নহয় আৰু ব্যক্তিৰ কৰ্মই বেছি গুৰুত্বপূৰ্ণ।
ইতিমধ্যে, শ্বামীৰ পৰিয়াল আৰু শৈশৱৰ প্ৰশিক্ষকেও তেওঁৰ সমৰ্থনত আগবাঢ়ি আহিছে। শ্বামীৰ খুৰায়েকে কৈছে যে, শ্বামীয়ে দেশৰ বাবে খেলি নিজৰ কৰ্তব্য পালন কৰি আছে আৰু এনে সমালোচনাৰ জৰিয়তে কিছুমানে মাত্ৰ জনপ্ৰিয়তা লাভ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছে।
শ্বামাৰ এই মন্তব্য তেওঁৰ পূৰ্বৰ ৰোহিত শৰ্মা সম্পৰ্কীয় বিতৰ্কৰ পিছত আহিছে, য’ত তেওঁ ৰোহিতক “শকত” আৰু “ভাৰতৰ সৰ্বকালৰ অকৃতকাৰ্য অধিনায়ক” বুলি অভিহিত কৰিছিল। তেওঁৰ এই মন্তব্যৰ পিছত তীব্ৰ সমালোচনাৰ সন্মুখীন হৈছিল আৰু পোষ্টটো তেওঁ পিছত মচি পেলাইছিল।
এই ঘটনাই ক্ৰীড়া আৰু ধৰ্মৰ সংযোগৰ ওপৰত এক নতুন বিতৰ্কৰ জন্ম দিছে, য’ত সমৰ্থকসকলে শ্বামীক প্ৰশংসা কৰিছে, আনহাতে সমালোচকসকলে তেওঁৰ ধৰ্মীয় দায়িত্বৰ প্ৰতি প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰিছে।